Pipeline Management
Tag kontrol over din salgspipeline. Få klik med musen giver dig overblik over dine salgsmuligheder, hvor de er i salgsprocessen og hvad næste step er, for at få lukket dit salg.
BRUGER DU WORD ELLER EXCEL NÅR DU SKAL LAVE ET TILBUD? SÅ ER GLOBAL CRM SYSTEMET FOR DIG
I Global CRM opsætter du en PDF-skabelon helt efter dine egne ønsker og så er du klar til at afgive tilbud.
I Global CRM opsætter du en PDF-skabelon helt efter dine egne ønsker og så er du klar til at afgive tilbud.
CRM systemets tilbuds modul kan bl.a. håndtere flg.:
Flere valutaer
Moms og rabat pr. varelinje eller samlet
Procentvise rabatter eller direkte prisnedsættelse
Lagerstyring (nedskriver lagerbeholdning ved salg)
Gebyrer eller fx. fragt
Differentieret moms og afgifter
Det gør selv kompliceret tilbudsgivning til en leg der kan klares på 2-3 minutter.
Accepterede tilbud konverteres nemt til enten en ordrebekræftelse eller en faktura med få museklik. Alle afgivne tilbud lagres naturligvis på kundens stamkort. Så har du og kollegaer nem adgang til tidligere afgivne tilbud og faktureringer.
Med Global CRM som tilbud og faktureringssystem, sparer I ikke kun tid. Værdifuld data lagres også i CRM systemet, til brug for senere analyse af tilbudsfasen – således kan I optimere jeres pipeline.
Med Global CRM har I samlet virksomhedens informationer i et system. Alt viden om kunden, salg og historik i et og samme system. I Global CRM har I alt viden om kunden for at kunne optimerer jeres salg og kundeservice.
Flytter bogholderiet nu ind i salgsafdelingen? Det lyder næsten sådan og det er faktisk ikke helt forkert. Idag flytter I fakturerings informationer ind i jeres ERP/bogføringssystem. Dermed adskiller I faktisk salgshistorik fra kundekortet og dermed mister I værdifuld viden om kunden. Det bliver i hvert fald vanskeligere for salgsafdelingen at bruge salgshistorikken til mer- eller komplementær salg.
Det kan sammenlignes med visitkort. De er vigtige. men ligger de på dit skrivebord er de adskilt fra din pipeline og gør ingen gavn. Er kortene i stedet indtastet i CRM systemets pipeline, indgår de som potentielle salgsmuligheder.
På samme måde får du ikke det optimale ud af din salgshistorik, hvis den er placeret i et andet IT-system og dermed adskilt fra kundekortet.
I Global CRM har du mulighed for trække rapporter. De kombinerer salgshistorik og kundeoplysninger, så du kan få mere viden om dine kunder og deres adfærd samt købemønstre.
Viden du skal anvende på kunderne i samme segment, til at generere nye salgsmuligheder til din pipeline.
This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.